Skip to content

Blogi > Wihuri Metro-tukku uudistuu – uusi brändi ja strategia

Wihuri Metro-tukku uudistuu – uusi brändi ja strategia

Marraskuussa 120-vuotisjuhliaan viettävä Wihuri Metro-tukku on ravintolayrittäjän työpari, jonka uuden strategian keskiössä on intohimo ruokaan. Uusi suunta näkyy myös kokonaisvaltaisesti tukun brändi-ilmeessä ja uudessa logossa.

Wihuri Metro-tukku on uudistunut rohkeasti useita kertoja historiansa aikana. Kansainvälisen suomalaisen monialayhtiön Wihurin juuret ovat Hjalmar Aarnion vuonna 1901 perustamassa tukkukaupassa. Uudessa toimialastrategiassa keskiöön on nostettu menestyminen yhdessä ravintolayrittäjien kanssa, rohkeus sekä intohimo ruokaan. Ensimmäisenä muutokset näkyvät Metro-tukun kokonaan uudistetussa ilmeessä.

“Meillä on ollut historiassa kyky uudistua ja muokkautua markkinakehityksen mukaan. Nyt on taas sen aika”, sanoo Wihuri Metro-tukun toimialajohtaja Jukka Heinänen. “Foodservice-puoli kasvaa ja kehittyy, ja ulkona syöminen lisääntyy koronasta huolimatta. Näemme kasvun ja haluamme olla siinä mukana. Porukassamme on mukana vahvoja ravintola-alan ammattilaisia, joten meillä on kaikki eväät auttaa ravintolayrittäjiä uudelle tasolle.”

Ravintola-alalla eletään parhaillaan vaikeaa aikaa koronatilanteesta johtuen. Yrittäjät ovat joutuneet muuttamaan toimintaansa, mikä on ajanut myös tukun miettimään ja muokkaamaan omia toimintatapojaan.

“Ymmärrämme alan tuskan, sillä elämme arkea ravintola-alan yrittäjien mukana koko ajan. Samaan aikaan meillä on vahva usko, että ala palautuu vahvaan kasvuun”, Heinänen kertoo.

“Olemme ravintolayrittäjän työpari ja haluamme mahdollistaa menestymisen tukemalla asiakkaidemme arkea ravintola-alan tarpeisiin rakennetulla valikoimalla, palveluilla ja toimintatavoilla. Nämä ovat uuden strategiamme fokuksessa”, Wihuri Metro-tukun BtoB-liiketoimintajohtaja Antti Leistén toteaa.

 


Wihuri Metro-tukku on osa kansainvälistä Wihuri-monialakonsernia, jolla on vahvat suomalaisjuuret. Wihuri toimii neljällä toimialalla, jotka ovat pakkausteollisuus, päivittäistavaratukkutoiminta, tekninen tukkukauppa ja lentotoiminta. Wihuri-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli 1,8 miljardia euroa, ja se työllistää noin 5 200 oman alansa ammattilaista 30 maassa.