Blogi > Vinkit tilaamiseen ja asiointiin verkkokaupassamme

Vinkit tilaamiseen ja asiointiin verkkokaupassamme

Mitä eroa on hyllytuotteella ja tilaustuotteella?

Hyllytuotetta on aina saatavilla pikatukun omasta varastosta ja saatavilla seuraavan päivän toimitukseen. Hyllytuotteita myydään yksittäisinä kappaleina, kiloina tai litroina. Tilaustuote tilataan asiakasta varten ja tilauksesta, jolloin asiakas sitoutuu ostamaan tuotetta kokonaisen tukkupakkauksen. Tilaustuote myydään aina kokonaisena tukkupakkauksena eli  kokonaisena myyntieränä . Tilaustuotteen toimitusaika riippuu toimittajan/valmistajan tukullemme antamasta toimituslupauksesta.


Miten löydän tuotelistoista hyllytuotteet ja tilaustuotteet?

Tuotteiden hakutulosten vasemmasta laidasta löytyy tarkennus  ”Tuotetyyppi”, jolla pystyy erottelemaan hyllytuotteet tilaustuotteista. Valitse ruksimalla haluamasi vaihtoehto.

 

Mitä tarkoittavat myyntierä, ME1, minimimyyntierä?

ME1 on myyntierä eli kokonainen tukkupakkaus. Tuotetiedoissa kerrotaan mikä on kokonaisen tukkupakkauksen koko, esimerkiksi ME1 koko 4 kpl. Tilaustuotteiden lisäksi muutamat muut tuoteryhmät myydään vain täysinä myyntierinä eli minimimyyntierinä, esim. jäätelötuutit, suklaapatukat, kokonaiset lihat ja kalat. Myyntierittäin myytäviä tuotteita siirtyy ostoskoriin yhtä monta kappaletta tuotetta kuin myyntierässä on, vaikka laittaisit tilausmääräksi tuotteelle 1.

 

Voidaanko tilaamiani tuotteita korvata toisilla tuotteilla?

Pikatukun perusprosessissa tuotteet lähtökohtaisesti yritetään korvata lähinnä vastaavalla ja noin samanhintaisella tuotteella kuin tilattu tuote. Jos alkuperäiselle tilatulle tuotteelle ei löydy ominaisuuksiltaan tai hinnaltaan lähellä olevaa korvaavaa tuotetta, rivi nollataan keräilyssä. Korvaavien tuotteiden hintavaihtelua katetaan maksuvaiheessa varattavalla ylimääräisellä 15% katevarauksella, joka puretaan heti keräilyn päätyttyä, kun lopullinen hinta on tiedossa. Jos jotain tuotetta et ehdottomasti halua korvattavan, kirjaa ”Ei saa korvata” ostoskorissa tuotteen lisätietoihin nuolen takaa.

keräilyohje printscrn

Kysyttävää? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme:

email asiakaspalvelu.metro@wihuri.fi
p. 0200 50 200 tai
eMetrosta löytyvillä palautelomakkeilla (yleistä ja tilauksesta)
Sivustomme chat-palvelun kautta.

Miten toimin ongelmatilanteessa?
Ota yhteyttä Wihurin Metro-tukun asiakaspalveluun tai toimittavaan pikatukkuun. Pikatukun yhteystiedot löydät tilauksesi mukana toimitettavalta kuitilta.

Verkkokauppa

Aiheeseen liittyvät